Porumbei de agrement

Subtitle

Articole

Fat-Frumos cu standardul pe dos

Posted on April 7, 2014 at 11:35 AM

 

 

  Printr-o avalansa de acuze,calomnii si indemnuri patriotice la “unire” pentru “a da jos” conducerea Uniunii s-a strecurat si vestea aparitiei “mult asteptatului standard” al “galateanului”.Desigur ca nu-i nici o surpriza sau vreo noutate ca toate astea vin dintr-o singura sursa,aceeasi care de cativa ani buni nu gaseste alta modalitate sa-si verse frustrarile.Si ca sa se inteleaga de ce toate acestea nu fac parte decat din aceeasi mascarada la care tot asistam in ultimii ani,o sa le explicam pe rand,pentru a vedea si stransa lor conexiune.

 Mai intai problema cu “datul jos” a conducerii actuale a Uniunii.Acum,dupa ce au luat la cunostinta de niste deficiente majore in activitatea Uniunii pe care le-am semnalat in urma cu cateva saptamani in urma,s-au trezit “cinstitii” si “intransigentii” sa vorbeasca despre necesitatea auditului,despre nevoia de justificare a ultimului leut cheltuit,s.a.m.d.Pai bine preacinstitilor,auditul ala trebuia facut demult,ca doar voi l-ati votat inca din vara lui 2012,de ce pana in ziua cand eu am semnalat treaba asta,n-ati zis nici “pas”?! De-atunci pana acum au mai fost cateva sedinte din astea ale Uniunii,de ce nu v-ati revoltat ca nu se face verificarea activitatii Uniunii?! Aaa,habar n-aveati si v-ati trezit acum ca v-am pus eu la dispozitie “munitie” sa atacati fara nicio logica?!

 Citesti la Torino ca actualul presedinte Grun e om de treaba si cinstit dar ca “subalternii” lui sunt niste hoti si niste incompetenti,ca si cum nu presedintele in functie si trezorierul dimpreuna in ultima instanta cu tot prezidiul ar fi trebuit sa se ocupe de ducerea la indeplinire a ceea ce s-a hotarat in adunarea generala.Cumva singura prerogativa a presedintelui este doar aceea de a deconta cheltuieli fara vreun suport statutar?! Nu cumva,conform statutului, el impreuna cu trezorierul au obligatia de a veghea la felul in care sunt gestionate mijloacele financare ale Uniunii?! Dupa aberatiile si calomniile aruncate de Torino de vina ca nu s-a facut auditul si ca se cheltuie banii aiurea sunt  Vlad Hadarau si fosta comisie de standardizare(!!!).Eu inteleg ca omul habar n-are despre multe lucruri si ca,asa cum sustineau tovarasii lui inca de-acum vreo cativa ani,”se exprima mai greu in scris” dar macar nu are decenta sa se abtina sa mai acuze pe toata lumea fara vreun temei real.Desigur ca eu personal,ca si multi altii,nu-l putem acuza pe Torino ca n-ar fi un om cinstit,dar asta doar in sensul ca nu poate fi acuzat c-ar fi furat ceva la modul propriu.In schimb pot sa afirm fara nicio retinere ca nu e un om cinstit in sensul in care nu recunoaste niste adevaruri obiective si continua sa propovaduiasca minciuna si asta o voi explica mai jos cand vom vorbi despre asa-zisul nou standard.

  Problemele majore in functionarea Uniunii nu vin in primul rand din faptul ca ar avea un statut prost ci doar din faptul ca statutul actual,cu micile lui lipsuri,nu a fost si nici nu este respectat iar nerespectarea lui vine din ignoranta dar mai ales dintr-un soi inexplicabil de complicitati,in sensul in care nimeni nu spune lucrurilor pe nume de teama sa nu deranjeze prea mult ,asta in ideea ca la un moment dat,ar avea nevoie de sprijin reciproc pentru accederea la functiile de reprezentare.Cata vreme majoritatea nu intelege ca lucrurile trebuie sa fie foarte clare iar activitatea una foarte transparenta nu se va putea depasi actuala mocirla.Si spun “mocirla” pentru ca actuala conducere,ca si mai vechea,nu concep sa se manifeste cu intransigenta din cauza temerii de eventualele voturi contra.De fapt pana nu se va elimina prostia aia cu dreptul de vot in functie de numarul membrilor,tot la santaj de genul asta vom asista ca si la incropirea de tot felul de “majoritati” dubioase.In mod normal fiecare club sau asociatie cu statut de membru trebuie sa aiba un singur vot in adunarea generala.Cumva aia care ajung in Parlament dispun de un numar de voturi proportional cu votantii din fiecare colegiu in parte sau de doar unul?! Iar in felul asta vor dispare si listele cu membrii fictivi ca si cele cu membrii de conjunctura,fiindca in afara unor drepturi de vot periodic de exploatat de unii mai smecheri,marea majoritate nu contribuie cu absolut nimic la activitatea acestei organizatii.

  Apelurile astea disperate dupa care sa vina lumea la sedinta la Brasov ca sa schimbe conducerea nu dovedesc nimic altceva decat necunoasterea legii si apetitul unora pentru a nu respecta legea.Statutul Uniunii are si el niste prevederi referitoare la convocarea AG,la ordinea de zi ca si la propunerile pe care membrii asociati le pot face.In atare conditii,mai mult decat o eventuala punere in discutie a convocarii unei adunari extraordinare care sa aiba ca subiect alegerea unei noi conduceri la Brasov nu se va putea face,asta in ciuda habarnistilor care cred ca schimbarile se fac ad-hoc,ca la piata.

 Dupa parerea mea,asigurarea unei transparente financiare fara niciun fel de echivocuri a activitatii Uniunii ca si taierea accesului la anumite beneficii (a se citi decontarea de cheltuieli necuvenite si nelegale) va diminua drastic apetenta multora pentru functii.

 

  Al doilea aspect la care vreau sa ma refer aici este cel legat de “mult asteptatul standard” al “galatenilor” aruncat pe piata de curand si care are legatura directa cu ce-am spus mai sus tocmai din motivul ca este promovat de aceeasi tabara care proclama “darea jos” a actualei conduceri a Uniunii.Istoricul acestor demersuri total aiurea dar insistente din partea unora care nu vor sa inteleaga ca nu va face nimeni niciodata vreo exceptie de la regula generala doar pentru prostiile sustinute de ei e mai lung.Pe scurt insa lucrurile stau cam asa.La sedinta Uniunii in care a fost acceptat clubul Dacia ca si membru,Torino s-a angajat ca va respecta standardul Jucatorului de Galati,in forma in care acesta fusese deja omologat la EE,pe baza propunerii venite din partea asociatiei din orasul de origine.Din momentul in care s-a vazut in postura de membru Torino & co si-au uitat angajamentele si s-au pus vartos pe contestarea respectivului standard devenind principalul factor perturbator cu ocazia oricaror reuniuni,fie ele nationale sau internationale,dar nereusind altceva decat sa starneasca lehamitea tuturor pe interminabila discutie despre “galatenii” din Romania.Niste oameni ancorati in realitate si cu respect pentru reguli ar fi priceput demult ca toata agitatia lor e fara temei si ca nu fac altceva decat sa strice atmosfera pe oriunde.Se jeleste Torino ca n-a fost tratat cu respect desi a fost onorat cu mult mai mult decat ar fi meritat.Calomnierea continua pe care o practica nu are legatura cu atitudinea altora pentru el cat mai ales cu limitele intelegerii pe care singur o manifesta raportat la ceea ce se intampla in realitate.Regulile EE in materie de standardizare a raselor sunt clare si acceptate unanim in toate tarile membre si i-au fost explicate atat de comisia de standardizare din tara cat si de membrii comisiei EE.A mers de cateva ori si la reuniunile EE din strainatate,a fost toamna trecuta si la Sibiu si i s-a spus,de fiecare data acelasi lucru:Jucatorul de Galati este sinonim cu Rollerul de Galati,asa este cunoscut si recunoscut in Romania ca si in intreaga Europa.Sustinand ca “Rollerul de Galati” este o rusine pentru Romania si pentru orasul Galati Torino nu face altceva decat sa dea singur masura incapacitatii cronice de a accepta realitatea si de a propovadui si pe mai departe niste minciuni.Da,am spus mai sus ca este un om necinstit pentru ca in ciuda a ceea ce i s-a spus de fiecare data de catre reprezentantii EE,anume ca jucatorul de Galati este recunoscut ca un “roller” si ca o varianta de zburator de durata si inaltime ar trebui omologata separat,el continua sa minta direct si prin omisiune nefacand niciodata referire la ceea ce ii tot spun aia din conducerea EE.De la un anumit moment pe mine chiar nu ma mai mira atitudinea calomnioasa pe care el si nu doar el o practica la adresa anumitor persoane care i-au devenit incomode ca n-au putut sa-i (sau sa le) sustina aberatiile,ma mir ca nimeni din conducerea Uniunii nu se sesizeaza sa-l excluda,atat pe el cat si pe ceilalti care incalca in mod flagrant si continuu statutul.

  “Mult asteptatul standard” nu este altceva decat o noua facatura prin care e imposibil de apreciat ce se urmareste in afara de o manipulare grosolana a unor oameni,poate de buna credinta in felul lor,dar carora nu li se spune atunci cand sunt pusi sa semneze un tabel ca demersul lor,in forma in care este prezentat,este un lucru imposibil, fiindca nu respecta regulile.Culmea e ca unii dintre initiatori chiar mai stiu care sunt regulile si cu toate acestea insista in astfel de aberatii cu care nu reusesc sa faca altceva decat sa vanda iluzii si sa intretina o atmosfera generala proasta,dupa care,culmea,tot ei se plang ca le este greata de ce se intampla.

  Am spus la inceput ca nu e nicio mirare in faptul ca promotorii acestei bazaconii sunt aceiasi cu cei care trambiteza despre schimbarea conducerii Uniunii.Ok,foarte probabil ca e necesara schimbarea la conducerea Uniunii dar asta nu inseamna nici pe departe promovarea anarhiei si-a minciunii pe care o vedem practicata de aspirantii care clameaza niste principii dar  sunt primii care le calca in picioare.Pe Torino si compania nu-i mana in aceasta lupta vreo grija in legatura cu mai binele columbofilei romanesti,ei au un singur tel si ideal,sa schimbe standardul “galateanului”.Toate textele alea legate de cinste,respect,rase,grija pentru cum sunt cheltuiti banii,s.a.m.d.,sunt doar praf in ochi,ei nu viseaza decat la faptul ca ajunsi vreodata in functii la Uniune vor putea sa modifice standardul dupa bunul lor plac.Ironia sortii face insa ca si intr-o asemenea jalnica posibilitate n-au cum sa-l faca pe bietul galatean din “roller”-“hochflieger”. Si nici un standard cu vreo 3-4 forme de cap n-au cum omologa vreodata.

  Ca sa supravietuiasca decent Uniunii ii este necesara o schimbare de mentalitate organizatorica si de comunicare cu membrii sai si o racordare la niste nevoi reale ale acestora,cu niste oameni care sa-i reprezinte si nicidecum sa aiba pretentia sa-i conduca.Probabil ca multi dintre cei care chiar isi doresc sa se implice in asa ceva se feresc in a lua public atitudine fata de tot ceea ce se intampla si care afecteaza imaginea acestei organizatii,constransi fiind de sabia lui Damocles reprezentata de asa-zisele drepturi de vot.Eu imi permit liberatatea de a spune lucrurilor pe nume fiindca nu-mi doresc voturile nimanui si ma pot dispensa de voturile oricui.

  O structura organizatorica simpla,un statut cu prevederi clare si fara echivocuri,o imagine financiara fara pata,orientarea cu precadere catre membrii crescatori de rase autohtone si o comunicare adecvata ar fi premise sa avem o organizatie cu adevarat nationala care sa-i reprezinte pe crescatorii din aceasta tara.Ca va fi asa ori nu,o sa ne lamurim dupa intrunirea de la Brasov de la sfarsitul lunii.

                          

                                                                                                                                            Adrian  Nistor,7 aprilie 2014

 

  P.S.1 Punctul 8 de pe ordinea de zi a sedintei din 26-27 aprilie e complet inutil,confirmarile de participare la sedinta EE din Bosnia au ca limita data de 15 aprilie 2014

  P.S.2 De ce pe site-ul Uniunii nu exista o situatie actualizata a cluburilor si asociatiilor membre precum si a membrilor cotizanti din acestea?

 P.S.3 Pana cand o persoana fara vreo legatura cu Uniunea va continua sa-si faca reclama propriului site utilizand sectiunea de standarde pentru porumbei in loc ca acolo sa fie publicate standardele raselor romanesti in forma in care ele sunt omologate la EE?

 


Categories: None

Post a Comment

Oops!

Oops, you forgot something.

Oops!

The words you entered did not match the given text. Please try again.

Already a member? Sign In

12 Comments

Reply modsect
1:54 PM on March 19, 2021 
Reply Tanase Valentin
9:42 AM on April 14, 2014 
Imi place de tine ca prinzi umorul negru
Reply www.lumea-columbofila.ro
4:54 AM on April 12, 2014 
"Ionut, iti este rusine sa scrii in nume propriu, obiceiurile vechi mor greu? "
Imi place de tine ca esti glumet.
Reply Tanase Valentin
3:47 AM on April 11, 2014 
Ionut, iti este rusine sa scrii in nume propriu, obiceiurile vechi mor greu?
Intrebarea de 100 de puncte nu ar trebui sa o pui aici, poti sa o pui direct prietenului tau Torino, noi nu stim ce e in capul lui, putem doar banui. Poate te lamureste el de ce se agata de un proiect mort din nastere. Cred ca erai si tu la masa, la Sannicolau Mare, cand l-am intrebat cine a adus de la Braila corciturile de jucatori de galati cu voiajori listi. Pasari de genul ala are si acum in curte si este mandru de ele, pentru ca a raspuns foarte senin la intrebare. Daca nu ai fost atent la momentul ala il mai poti intreba o data, poate il tine memoria si iti povesteste si tie cum se aduceau pe bani grei de la Braila "amelioratii" care faceau furori la zbor in Bucuresti. Eu stiu ca tu stii ce e cu porumbeii astia dar poate are ceva de marturisit public si le explica si celor mai putin informati cum porumbeii aia de ii avea inainte sa plece din tara si tot pune poze cu ei si-au dublat volumul acum, au fost pe steroizi?
Tipul care a organizat festivalul magic depune eforturi sa ii supravietuiasca experimentele din propriul cotet, in nici un caz rasele romanesti. El chiar si in calitate de membru al comisiei de standardizare emite pareri personale si explica altora cum crede el ca ar trebui sa fie pasarile si nu cum spune standardul ca ar trebui sa fie. La Sibiu discutam cu un crescator de orbeteni, in fata pasarilor, cum trena mare strica un orbetean, ori ii duce coada in sus ca la roller ceea ce e grav ori ii impinge aripile in jos si pasarea matura cu ele pamantul, caz inacceptabil la un zburator. Auzind discutia noastra stimatul salvator de rase romanesti incerca sa ma convinga de faptul ca la orbeteni coada trebuie sa stea in sus, ca orbetenii puternic trenati sunt cei mai buni, dupa ce i-am lamurit curiozitatea si i-am zis ca stiu standardul si cresc rasa de 15 ani a schimbat discursul spunand ca "asa imi plac mie, trenati". Cat despre festivaluri campenesti nu au fost facute si nici nu vor mai fi facute pentru simplul fapt ca sunt o aberatie. Sincer nici eu nu cred in urmatorii 100 de ani o sa mai apara asa o aberatie. Daca omul confunda porumbelul campenesc, adica de culoare, cu porumbelul originar din zona de campie este clar ca debordeaza de valoare si talent in domeniul asta.
Ai dreptate si in ultima fraza, dupa o anumita varsta educatia nu se mai poate face, ai incercat la doctor?
Reply adrian nistor
2:36 AM on April 11, 2014 
www.lumea-columbofila.ro says...
Intrebare de 100 de puncte: cum poate cineva care nu a realizat nimic in columbofilie, dar se agata cu toti dintii care-i mai are in gura de un proiect innabusit inca din fasa, sa adreseze asemenea cuvinte unui om care si-a dedicat toata viata raselor romanesti si care depune toate eforturile pentru supravietuirea acestora si care a intreprins ceva (imbecilitatea aia botezata "festivalul raselor campenesti din Muntenia") ce nu a mai fost intreprins de 100 de ani, si nu vad pe altcineva sa o faca in urmatoarea suta?
Aici nu mai e vorba de lungul nasului sau de educatia primita de la parinti. E de alta natura......

Intrebari din astea pline de tupeu nesimtit poti sa-ti pui tu la tine pe blog cate vrei.Tot acolo merge si cu pupincurismul desantat.Dar scuteste-ma de diversiunile astea de doi lei.Eu n-am o problema cu organizarea acelei mini-expozitii de porumbei ci cu afisul ala tembel si minciuna pe care isi doreste s-o promoveze.Frustrarile unor oameni mici dar cu ambitii mai mari decat pot duce,o dorinta exacerbata de a epata cu orice pret au avut ca rezultat un afis bombastic precum si alte mijloace de promovare a unei mari gogomanii bazate pe niste minciuni evidente.In plan general atragerea publicului printr-o reclama mincinoasa e o treaba ilegala.In plan strict columbofil sa vorbesti de "rase campenesti din Muntenia" este o prostie atat de mare incat apelul la niste ani dedicati porumbeilor nu face altceva decat s-o scoata si mai mult in evidenta.In loc sa sari asa de oparit in apararea unei mari minciuni mai bine a-i pune mana pe carte si-ai vedea ca pana in ziua de azi nimeni n-a avut tupeul sa considere rasele de porumbei originare din Muntenia drept niste porumbei "campenesti" si nici nu sunt omologate drept asa ceva.Solidarizarea asta intempestiva cu promotorii unor minciuni atat de evidente dovedeste ca esti incapabil sa-ti depasesti conditia aia de etern ranchiunos.Si mai ai si tupeul sa vorbesti de educatie cand exact asta demonstrezi de fiecare data ca-ti lipseste.
Reply www.lumea-columbofila.ro
2:25 PM on April 10, 2014 
Intrebare de 100 de puncte: cum poate cineva care nu a realizat nimic in columbofilie, dar se agata cu toti dintii care-i mai are in gura de un proiect innabusit inca din fasa, sa adreseze asemenea cuvinte unui om care si-a dedicat toata viata raselor romanesti si care depune toate eforturile pentru supravietuirea acestora si care a intreprins ceva (imbecilitatea aia botezata "festivalul raselor campenesti din Muntenia") ce nu a mai fost intreprins de 100 de ani, si nu vad pe altcineva sa o faca in urmatoarea suta?
Aici nu mai e vorba de lungul nasului sau de educatia primita de la parinti. E de alta natura......
Reply adrian nistor
9:20 AM on April 10, 2014 
In legatura cu (ne) participarea la expozitia nationala a Frantei din 2011 pe care tot o jeleste cu atata amar Torino nu sunt prea multe de spus.Faptul ca Vlad a ales sa ma invite pe mine n-a fost din ratiuni de simpatie exagerata pentru mine ci din simplul motiv ca el a inteles foarte bine ca nu se poate duce impreuna cu cineva care sa faca tara asta de ras.In ceea ce priveste banii pe care Uniunea i-ar fi platit pentru toata treaba asta,suma a fost de fix 0(zero) lei,asta pentru ca transportul si cazarea au fost suportate de francezi iar orice alte cheltuieli le-am suportat personal.Deci daca avea atatea nelinisti din cauza asta,acum poate sa stea linistit,n-a pierdut nimic ba dimpotriva,a castigat o ocazie sa nu mai faca Uniunea de ras.
Si-i mai dau o veste proasta lui Torino,se considera de pomana vreun filantrop avand certitudinea ca ar fi singurul care n-a solicitat bani pentru arbitraj,fiindca nici eu n-am luat vreodata vreun ban pentru asa ceva ca si pentru multe altele in care as fi putut pretinde sa mi se deconteze anumite cheltuieli.Si sunt convins ca mai sunt si altii in situatia asta.
Despre "furtuna" ce-o sa fie la Brasov chiar n-am nicio emotie dar chiar ma minunez de cata incompetenta bantuie printre aspirantii la niste functii.Am chiar si un gand pervers,mi-l doresc pe Torino ajuns sef la standardizare sa-l vad cum va justifica fata de astia care i se uita acum in gura ca la oracol,imposibilitatea de a omologa la EE un standard aberant despre care singur afirma acum ca nu e decat "o formalitate".Eu il votez la conducerea standardizarii cu o singura conditie:dupa ce se va intoarce cu coada intre picioara de la intalnirea cu Frindel & co,sa declare public fix ce-a declarat fostul ministru al lui Ceausesc,recte Postelnicu si sa-si dea imediat demisia cu scuzele de rigoare ca n-a facut altceva de cand e membru la Uniune decat sa sustina minciuni peste minciuni.
Iar daca "revenirea la normalitate" este echivalenta pentru unii doar cu "sa-i dam pe aialalti jos si sa ne punem noi in locul lor",atunci abia astept o asa "normalitate",ar fi singura varianta sa se aleaga chiar praful de tot.
Reply adrian nistor
9:18 AM on April 10, 2014 
Si ceva chestiuni pe foarte scurt:

1.E o zicala care spune ca doar prostii rad de ceea ce nu cunosc si nu inteleg.Este cazul cu gasca incompetenta care si-a propus sa faca ceva caterinca pe marginea unei poze cu un negru codalb prezentat asta toamna la Sibiu.Am mai spus-o si p-asta,dar o mai repet ca pentru prosti.Porumbelul ala nu e proprietatea mea,e al lui Mihai Uta,si oricum e mai in standard decat corciturile alea cocosate si cu coada stufoasa prezentate pe post de etaloane pentru codalbul romanesc.Simpla lectura a standardului ar fi mai mult decat lamuritoare.
2.Pe vremea cand se obosea sa le omologheze ciungul maro presedintele comisiei de standardizare era "domnul Vlad Hadarau".Intre timp nu mai e atat de "domn" fiindca s-ar fi aliat cu Nistor ca omologand Moriscarul sa dea o mare lovitura patrimoniului "galateanului".Aferim!
3.Pe cand trambitau triumfalist omologarea EE a ciungului maro,sa vezi pocinog,tocmai ce se punea in discutie reverificarea standardului,care evident este plin de prostii si minciuni.Cum ar fi fost insa daca in loc sa le semnalez aici si public toate acele prostii si minciuni,atragandu-mi injuriile pline de spume ala fauritorilor mincinosi,ma apucam si-i semnalam,printr-un simplu e-mail,toata potlogaria,direct lui Frindel?!
Reply adrian nistor
9:15 AM on April 10, 2014 
Si fiindca tot suntem la capitolul "standarde",desi am mai spus-o,o mai repet,doar-doar vor baga la cap si mancatorii de rahat care debiteaza prostii ca Nistor a amestecat vargatii cu cafenii ori gagii cu argintii.Bine,eu stiu ca stiu si ei care-i adevarul,dar nu vor sa renunte in ruptul capului la meniul cu care s-au obisnuit.
Prin urmare,adevarul e unul singur si este acela ca toate varietatile romanesti de porumbei au avut redactat un standard propriu conform normelor EE si exclusiv pe baza descrierilor din Peterfi-Bonatiu,cu inclusiv traducerea intr-una din limbile oficiale ale EE.Apoi,ca din vina unor insuficiente informatii despre aceste rase,ca din vina porumbeilor selectati sa sustina prevederile din standarde sau din precipitarea de a rezolva mai multe dintr-o data,delegatiile care au mers cu porumbeii la omologare au acceptat comasarile de-acum cunoscute este un fapt consumat.Dar sa sustii incontinuu ca de asta e vinovat Nistor nu e decat o dovada de imbecilitate si de rea credinta.Acum lucrurile nu sunt nici pe departe vreo tragedie,ele pot fi indreptate si primul care a afirmat-o public,cu mult inainte ca astia sa se dea cu curul de pamant,tot Nistor a fost si asta inca de pe vremea cand nu renuntase la comisia de standardizare.Numai ca indreptarea trebuie facuta cu oameni care pricep fenomenul si nu cu tot felul de habarnisti care nici nu cunosc ce-i ala un standard si nici nu sunt dispusi sa le accepte decat in versiuni proprii.
Inginerul "standardizator" dimpreuna cu toata gasca au probleme mari cu notiuni ca "drept","concav","plat" sau "orizontal",pentru ei toate rasele tind sa semene intre ele,deosebindu-le doar culoarea,ceea ce,pe cale de consecinta,ii aduce in situatia sa-si inchipuie ca zburatorii romanesti au devenit peste noapte niste "rase campenesti".
Astia care ma acuzau pe mine ca fac "corcituri" intre bimotatii de Calarasi si bimotati adusi din Bulgaria ori intre visinii si Tula, amesteca intr-o frenezie rasele intre ele,fara niciun scop precis,afisand tot soiul de aparitii caricaturale,dar la ei toata treaba nu se cheama "corcire",e catalogata pretentios ca fiind "combinatii".Iar aberatiile pe care le reproduc in felul asta cica sunt datorate atavismului(sic!).
Reply adrian nistor
9:01 AM on April 10, 2014 
De exemplu,despre imbecilitatea aia botezata "festivalul raselor campenesti din Muntenia" a vazut careva vreo reactie normala in care initiatorii sa fie trasi de maneca fiindca umbla ei insisi pe campii?!Neahh,mai mult chiar,organizatorul "festivalului" mai pretinde ca are si calitate "oficiala" jucandu-se de-a standardizarea.Intrebarea este insa de cand are Romania "rase campenesti"?! S-a schimbat nomenclatorul si clasificarea raselor de porumbei si stiu asta doar aia din gasca de inculti intr-ale columbofilei si in rest nimeni altcineva?! Sectia de porumbei din cadrul Uniunii si-o fi dat girul pentru organizarea a asa ceva?! Sau n-are nicio parere in legatura cu subiectul?
Porumbeii "campenesti" nu se cheama asa din cauza c-ar fi originari din zona de campie,asa cum prosteste isi inchipuie unii.In caz contrar prin "vastele" campii elvetiene s-ar fi nascut cu mult mai multe rase decat cele vreo 20 oficial omologate la EE de aceasta tara eminamente muntoasa. Termenul de porumbei "campenesti" desemneaza acele varietati de porumbei avand conformatia corporala asemanatoare porumbelului comun(gutan),de care se deosebesc prin coloritul specific si desenele foarte variate precum si prin anumite particularitati de structura a penajului,intalnindu-se si in numeroase varietati incaltate,motate si dublu motate.Denumirea de "campenesti" este in legatura cu conformatia lor generala precum si cu obisnuinta de a-si cauta hrana pe camp,in apropierea crescatoriei.Pentru faptul ca au un colorit deosebit acestui grup mare de porumbei li se mai spune si "porumbei de culoare",titulatura sub care ii regasim si in nomenclatorul de rase omologate EE,renuntandu-se la mai vechiul termen de "porumbei campenesti".In afara acestor particularitati specifice astfel de porumbei nu au niciun fel de abilitati deosebite in zbor,respectiv nu sunt nici zburatori de inaltime si nici jucatori.Literatura de specialitate mentioneaza ca in Romania au existat(astazi nu mai avem astfel de porumbei) doua varietati de porumbei din categoria "campenestilor",respectiv Porumbelul Motat de Ploiesti si Porumbelul Motat de curte din Calafat.In strainatate astfel de rase sunt foarte numeroase,marea lor majoritate fiind de origine germana sau elvetiana dar nu numai.
Penibilii astia care o tin lunga cu "rasele campenesti din Muntenia" au citit sau au vazut ei vreodata stoluri intregi de cafenii,vargatii, visinii ,gagii,etc,zburand sa se hraneasca la camp ori tot niste "mosi din Ferentari" i-au luminat si in privinta asta?!
Reply adrian nistor
8:59 AM on April 10, 2014 
Treaba cu neafisarea standardelor este tot o gogomanie in care se confunda copyright-ul cu nevoia de a informa membrii si in general publicul interesat in legatura cu niste chestiuni elementare.Toate organizatiile columbofile serioase,fie ele nationale sau doar cluburi de rasa,afiseaza ,inclusiv in forma printabila,standardele raselor de porumbei.Publicarea standardelor doar in scopul de a scoate niste bani e o idee stupida daca ne gandim la necesitatea existentei lor si mai ales la utilitatea lor practica.
La noi pe langa faptul ca Uniunea nu gaseste de cuviinta sa posteze spre informarea tuturor standardele raselor romanesti nici nu manifesta vreo preocupare pentru ca macar membrii ei sa le respecte.Din cauza asta ies si atatea discutii in legatura cu arbitrajul dar nu numai asta,se vede in mod evident la unii ca selectionarea si promovarea porumbeilor se face dupa criterii exclusiv personale fara nicio legatura cu standardul national valabil.Unii inventeaza ?standarde? proprii iar altii se cearta cu arbitrii daca astia nu sunt de acord cu viziunile lor personale desi cu totii au obligatia statutara de a-l respecta pe ala oficial recunoscut.Si pe acest fond conducerea Uniunii e muta,nimeni de la presedinte,vice si toti ceilalti care conduc sectiile sau comisiile n-au niciun fel de reactie.Sub pretextul ridicol ca nu se coboara sa comunice in mediul virtual nu fac altceva decat sa fuga de responsabilitatile pe care ar trebui sa si le asume,lasand tot felul de neispraviti sa-si faca de cap,nu neaparat doar in acest hulit mediu virtual dar si in ala real si concret.
Reply Tanase Valentin
8:23 AM on April 9, 2014 
Standardele nu sunt afisate, "la liber", pe site-ul Uniunii pentru ca Uniunea nu stie sa faca bani, dar este disperata sa o faca, de parca un crescator cotizant la Uniune se inscrie pentru a primi dividende.
Umbland pe la expozitiile Europene si intrunirile EE conducatorii nostri (ca si alti simpli crescatori de altfel) au observat ca mai multe tari scot la vanzare carti cu standarde, de o calitate exceptionala ca si prezentare si de o calitate foarte buna ca si continut. Au concluzionat repede ca trebuie sa facem si noi asa ceva. Tactica adoptata: Tinem bine dosite standardele si cand le scoatem intr-o brosura sa vezi ce umplem bugetul. DAR, in incercarea disperata de a face rost de bani Uniunea isi faulteaza grav cotizantii, sau ca sa o spunem pe romaneste isi taie craca de sub picioare, pentru ca nu vrea sa inteleaga ca nu suntem in situatia in care crescatorii sa ofere din marinimie fonduri pentru Uniune. Intai trebuie sa oferi ceva si apoi sa ceri. Uniunea face performanta la capitolul "Cerut" dar a ramas repetenta la capitolul "Oferit". Ca sa aiba crescatori dispusi sa cotizeze ar trebui sa le ofere ceva. Numai ca in afara de o standardizare la nivel EE, care a cam trecut, Uniunea nu ofera nimic. Doar asteapta bani din inele, brosuri cu standarde (submediocre din toate punctele de vedere) si cotizatii. Uniunea ar trebui sa fie prima interesata sa circule cat mai mult si mai liber in lumea columbofila standardele oficiale. Ar avea numai beneficii. Crescatorii ar avea contact cu standardele oficiale si ar orienta selectia in sensul lor si nu dupa tendintele date de samsarii de prin targuri. Calitatea pasarilor in expozitii ar creste. Crescatorii ar sti sa interpreteze arbitrajele. Ar creste calitatea arbitrajului pentru ca nici macar corpul de arbitri nu beneficiaza de niste standarde oficiale, ce sa mai spunem de materiale de prezentare profesionala ale raselor dupa care sa poti face un arbitraj bun, in conformitate cu ultimele tendinte in cresterea rasei la nivel mondial. Rasele romanesti se arbitreaza dupa standardul EE pe care arbitrii il capata dupa ceva insistente sau mai rau dupa ureche, din ce stie arbitrul despre rasa respectiva ca doar este crescator batran. Rasele straine se arbitreaza la noi dupa brosura lui Bonatiu depasita atat fizic cat si moral si dupa capacitatea arbitrului de intelegere a unei rase. Sunt multe cazuri in care chiar si arbitrii crescatori ai unei rase sunt depasiti in cazul arbitrajelor. Colaborez cu Uniunea de ceva ani si nu am auzit ca la vreo expozitie sa ceara cineva catre cluburi de rasa sau catre organizatii nationale vreun standard oficial sau prezentare pentru rasele straine. Daca arbitrul are vointa, poate si stie din timp ce are de arbitrat se documenteaza singur, daca nu, ghinion, apar campioni cu defecte grave sau eliminatorii. Exemplul carierului cu genele rosii care in opinia arbitrilor urma sa devina campion la o expozitie nationala este mai mult decat elocvent.